Hírarchívum

iPod: megnövelt kapacitás a Karácsony slágerébõl

Az Egyesült Államokban egyelõre a digitális zene a sláger. Erre bizonyíték a Microsoft a napokban beindított zeneáruháza iránti óriási érdeklõdés illetve az a tény, hogy a nagy rivális Apple iPod-jaihoz jószerével lehetetlen hozzájutni. Most az Apple a karácsonyi piacra való felkészülés jegyében kénytelen volt új gyártó után nézni, de elemzõk szerint még így is hiánycikk lehet a lejátszó.A tengerentúlon már november második hetétõl induló karácsonyi piac egyik slágere lesz az Apple digitális lejátszója, az iPod. Egy friss felmérés szerint a legtöbb gyerek ma az Egyesült Államokban ezt szeretne látni a feldíszített fa alatt. Hasonlóan a nyolcvanas évek elején tapasztalt walkman-mániához, 20 évvel késõbb megint a kicsi zene-lejátszó a karácsonyi sláger. A szülõk vásárlási kedvét ráadásul az is meghozhatja, hogy az Apple – a konkurensek megjelenésével – csökkentette lejátszóinak árát és kisebb memóriával ellátott olcsóbb sorozatot is piacra dobott. Csakhogy úgy tûnik, a mennyiség kevés lesz.

A felmérés és a kedvezõ üzleti adatok tudatában kötött az Apple Computer szerzõdést az egyik legismertebb tajvani gyártó céggel, az Asustek Corp-pal, hogy még több iPod mini zenelejátszóval áraszthassa el a piacot, különösen a karácsony elõtti hetekben. A céghez közel álló források szerint az Asustek már megkapta az elsõ iPod-szállítmányról szóló megrendelést. Az Apple elsõszámú partnere a szintén tajvani Inventec nevû cég, amely már 2002 óta, azaz nem sokkal az iPod megjelenése után beindította a gyártást. Az Inventec jelentõsen megnövelte kapacitását, hogy még több lejátszót tudjon leszállítani, de a hatalmas keresletet még így sem tudja kielégíteni, az iPod szinte folyamatosan hiánycikk. Az Apple szakértõi szerint még így sem biztos, hogy minden erre vágyó család karácsonyfája alá juthat majd készülék, hiszen az olcsóbb típusokat szinte azonnal elkapkodják.