Hírarchívum

A Yahoo is beszállt a zeneletöltésbe

Az évtized üzletéből úgy tűnik egyetlen nagyobb számítástechnikával vagy intenettel foglalkozó cég sem akar kimaradni. Ezúttal a Yahoo vásárolt meg egy kisebb céget, amelytől a várható nyereség mellett a brand népszerűségét és látogatottságának növelését várja.A világ egyik leglátogatottabb portálja, az információs oldalairól és levelező rendszeréről ismertté vált Yahoo a MusicMatch zeneáruház segítségével próbál nagyobb olvasóközönséget, még nagyobb ismertséget és népszerűséget és persze még több vásárlót szerezni. Az internetes cég százhatvanmillió dollárért vette meg a több mint kétszázezer előfizetővel rendelkező MusicMatch online zeneboltját, és a jövőben az Apple iTunes, a Napster, a Sony és a Microsoft hasonló szolgáltatásával kell majd versenyeznie a digitális zenék piacán, amely továbbra is az egyik legjobb üzletnek tűnik. A MusicMatch katalógusa jelenleg hétszázezer hangfelvételt tartalmaz, és oldalai tíz nyelven elérhetőek. A felhasználók havi előfizetésért bármit meghallgathatnak az interneten. A Yahoo azt reméli – részben ettől a lépésétől, hogy az év végére a jelenlegi 12,9 millióról majdnem a duplájára, 23,9 millióra nő az olvasó- és hallgatótábora.