Hírarchívum

Sztármenedzser a zene jövõjérõl/-ért egy népszerû zenei magazinban

Paul McGuinness, a U2 zenekar menedzsere az augusztusi GQ magazinban közölt írása után szeptember végén a Rolling Stone-ban is megjelentette cikkének rövidített változatát, amelyben részletesen ismerteti, hogy a kalózkodás, az illegális zenefelhasználás milyen mértékben sújtja magukat a mûvészeket.Paul McGuinness, a U2 zenekar menedzsere az augusztusi GQ magazinban közölt írása után szeptember végén a Rolling Stone-ban is megjelentette cikkének rövidített változatát, amelyben részletesen ismerteti, hogy a kalózkodás, az illegális zenefelhasználás milyen mértékben sújtja magukat a mûvészeket. Ráadásul éppen hogy nem elsõsorban az általa menedzselt U2 vagy hozzájuk hasonlóan elismert és évtizedek óta sikeres elõadókat, hanem azokat a tehetséges fiatalokat, akiknek a jelenlegi helyzetben már lehetõségük sincs arra, hogy a U2-hoz hasonló karriert építsenek. A karrierépítés ugyanis olyan hatalmas befektetéseket igényel, amelyek a jelenlegi helyzetben nem térülhetnek meg, hiszen a fogyasztó nem hajlandó a zenéért fizetni, a kormányok pedig szinte semmit nem tesznek az elõadómûvészi jogok védelme érdekében.

Nem a "nagy, kövér, gazdag" multinacionális lemezkiadók, hanem a mai fiatal tehetséges zenészek jövõje a tét. Egy teljes nemzedék kreatív energiái mehetnek veszendõbe, s velük együtt munkahelyek százezrei tûnhetnek el. McGuinness leírja azt is, mennyire fontos, hogy a kormányzat a helyén kezelje a kérdést: a különbözõ internetes fórumokon, blogokon hangoskodó, személyeskedõ, néhány száz agresszív kommentelõ hatására sokszor a mûvészek sem mernek állást foglalni jogaik védelme érdekében. A döntéshozók pedig felületesen tájékozódva, hajlamosak azt gondolni, hogy ezek a hangok képviselik a szavazótömegek számottevõ hányadát. A U2 frontembere, Bono is igen határozottan állást foglal a kérdésben a zene jövõje érdekében.

(Az eredeti írás angol nyelven megtekinthetõ itt.)